Algemeen
Is het mogelijk om hulp te krijgen bij de verhuizing?

Het Centraal Beheer klushulpteam staat klaar om u te helpen met klussen die bij de verhuizing komen kijken. U kunt hierbij denken aan het leggen van de vloer of het schilderen van de wanden. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de verhuurmakelaar.

Wat vind ik in welk gebouw?

Casa Verde
10 tweekamerappartementen, variërend van ca. 62 m² tot 71 m²
68 driekamerappartementen, variërend van ca. 75 m² tot 118 m²
5 vierkamerappartementen, variërend van ca. 89 m² tot 128 m²

Casa Blu
6 tweekamerappartementen, variërend van ca. 69 m² tot 70 m²
28 driekamerappartementen, variërend van ca. 80 m² tot 107 m²

Casa Azzurro
1 tweekamerappartement, van ca. 69 m²
26 driekamerappartementen, variërend van ca. 76 m² tot 91 m²

Wat zijn de huurprijzen?

De appartementen worden verhuurd in de vrije sector. De huurprijzen variëren van € 950,- tot € 1.495,- per maand, exclusief servicekosten en exclusief parkeerplaats.

Kan ik de appartementen bezichtigen?

Ja dat kan!

Er is een informatiepunt en een modelwoning waar u op afspraak terecht kunt. Neemt u hiervoor contact op met de verhuurmakelaar.

Kan ik huurtoeslag ontvangen?

De appartementen in Burano worden verhuurd in de vrije sector. Het is daarom niet mogelijk om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.

Moet ik inschrijf- of bemiddelingskosten betalen?

U hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er is geen bemiddelingskosten/courtage. Voor (of tijdens) het ondertekenen van de huurovereenkomst dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren. Een borg is niet standaard en wordt alleen gevraagd indien u niet (volledig) aan de inkomenseisen voldoet of zelfstandig ondernemer bent.

Ik wil een appartement huren, wat moet ik doen?

Via de button “Direct inschrijven” bovenaan de pagina kunt u uw online inschrijving starten. U wordt daarvoor doorverwezen naar een beveiligde omgeving, waar u na het aanmaken van een eigen login kunt starten met het volledig maken van uw persoonlijke dossier.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, u betaalt naast de maandhuur voor het appartement ook servicekosten. Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken, worden bepaalde kosten gedeeld. Als richtlijn kunt u aanhouden een bedrag van € 65,00 per maand.

Bij het huren van een parkeerplaats betaalt u daarnaast een voorschot servicekosten van 15 euro per maand.

 

Wanneer zijn de appartementen gereed en zou ik kunnen verhuizen?

Naar verwachting worden de appartementen eind november 2021 opgeleverd. Vele professionals op de bouw zijn dagelijks bezig om deze mooie woningen op tijd op te kunnen leveren. Maar er kunnen onvoorziene omstandigheden zijn die de bouw vertragen. Hierbij denkend aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal, aansluiting op nutsvoorzieningen. De andere kant is dat de bouw zo voorspoedig verloopt dat de oplevering eerder plaatsvindt dan geprognotiseerd.

Wilt u graag weten hoe het er voor staat? Blijf dan op de hoogte via onze nieuwsbrief!

Wat is de invloed van de maatregelen omtrent Corona op de bouw?

Op deze website vermelden wij de geplande oplevering van de appartementen. Op dit moment verwacht de aannemer dat deze datum wordt gehaald. Echter, de opleverdatum kan door omstandigheden verlaat of vervroegd worden, zoals bijvoorbeeld door het later aangeleverd krijgen van de bouwmaterialen of wanneer er verdere beperkende maatregelen door de overheid worden ingevoerd. Wij houden dit goed voor u in de gaten en wanneer u bij ons een appartement wilt huren, informeren wij u uiteraard tijdig over de sleuteloverdracht.

Houd hier dus alsjeblieft rekening mee wanneer u de huur opzegt of uw huidige woning verkoopt.  

Toetsing en inkomen
Ik laat een koopwoning achter. Wat komt daar bij kijken?

Woont u momenteel in een koopwoning en wilt u graag verhuizen naar een huurwoning? Wij kunnen u ondersteuning bieden door u in contact te brengen met lokale verkoopmakelaars en financiële planners. Neem voor meer informatie hierover contact op met de verhuurmakelaar.

 

 

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om te huren in Burano?

Om in aanmerking te komen voor een appartement is het van belang dat u kunt voldoen aan de inkomensrichtlijnen. Als huurder moet u zelf aan deze richtlijnen voldoen, garantstelling van derden is niet mogelijk. Daarnaast is het belangrijk dat u geen negatieve BKR registratie heeft.

Zodra de verhuur start, kunt u het online inschrijfproces starten. Hier wordt gevraagd om gegevens over uw inkomen in te vullen. Aan de hand van de documenten die worden opgevraagd, wordt vervolgens gecontroleerd of u aan de inkomenseis voldoet.

Is er een zorgindicatie nodig om voor een appartement in Casa Azzurro in aanmerking te komen?

Dat is niet nodig. U kunt zowel met als zonder zorgindicatie in Casa Azzurro wonen. De appartementen zijn levensloopbestendig. Dit betekent dat u als vitale bewoner ook in Burano kunt wonen. Wanneer u of uw partner in de toekomst wel zorg nodig heeft, dan hoeft u niet te verhuizen.

Wat zijn de inkomensrichtlijnen om te huren?

Om een woning te huren is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomensrichtlijnen opgesteld:

  • Minimaal bruto maandinkomen van 3,5 x de maandhuurprijs;
  • Gepensioneerden: minimaal bruto maandinkomen van 3 x de huurprijs per maand;
  • Bij twee gezinsinkomens telt het tweede inkomen voor 100% mee.

 

Eigen vermogen

Wanneer u eigen vermogen heeft en dit van belang is om mee te tellen, dan rekenen wij 10% van het vermogen mee als inkomen bovenop het overige jaarinkomen. Eigen vermogen vanaf € 50.000,- telt mee. Naast uw eigen vermogen moet er ook een vast inkomen zijn.

Telt een uitkering mee als inkomen en (hoe) wordt deze meegenomen in de berekening?

Een uitkering telt mee als eerste inkomen indien u kunt aantonen op lange termijn structureel aan de inkomenseis te kunnen voldoen. Daarnaast telt een uitkering, wanneer het een 2e inkomen betreft, mee in de berekening.

Kan ik als ondernemer een woning huren?

Als ondernemer kunt u een appartement huren als u minimaal 1 jaar een eigen onderneming heeft en aan de inkomensrichtlijnen voldoet. Er wordt gevraagd om de jaarrekening van een afgesloten boekjaar, opgemaakt door een accountant of administratiekantoor. Het resultaat (netto winst voor belasting) wordt gehanteerd als het jaarinkomen. Het gemiddelde van de netto winst uit de bedrijfsvoering over meerdere jaren wordt als bruto inkomen gehanteerd.

Het is goed om te weten dat aan ondernemers een waarborgsom van 3 maanden de kale huur wordt gevraagd bij het sluiten van de huurovereenkomst. De waarborgsom moet voor de sleuteloverdracht in bezit zijn van de verhuurder.

Inschrijven
Is het mogelijk om hulp te krijgen bij de online inschrijving?

Er is een informatiepunt aanwezig op locatie bij Burano. U kunt hier terecht (vooralsnog alleen op afspraak) op vaste momenten in de week om vragen te stellen, hulp bij uw inschrijving te ontvangen of uw contract te ondertekenen. U kunt hiervoor een afspraak maken met MVGM op telefoonnummer 088-432 47 80.

Waar kan ik het inschrijfformulier vinden? En waar kan ik mijn documenten uploaden?

De verhuur is gestart! U vindt bovenaan op de website een button met “direct inschrijven”. Vervolgens kunt u een account aanmaken voor “mijn omgeving”: een online dossier waarin u veilig uw gegevens en documenten kunt aanleveren.

 

Welke documenten dien ik aan te leveren?

Tijdens de inschrijving worden er documenten opgevraagd. Dit zijn voornamelijk documenten gerelateerd aan uw identiteit en uw inkomen. Welke documenten dit precies zijn, hangt dus af van uw persoonlijke situatie. We hebben alvast een checklist gemaakt per inkomenssituatie. Die kunt u terugvinden op deze pagina. Lees ook even de tips voor het veilig aanleveren van uw documenten.

Hoe worden de appartementen toegewezen?

Tijdens de inschrijving krijgen alle geïnteresseerden de mogelijkheid om zich online in te schrijven voor hun droomwoning. Er worden persoonsgegevens, informatie over uw inkomen en eventuele vaste maandlasten opgevraagd. Deze informatie wordt gebruikt om te controleren of u aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen. Ter ondersteuning van de ingevulde informatie, upload u de gevraagde documenten in uw dossier. Deze documenten tonen aan dat de door u ingevulde informatie klopt.

Geschikte kandidaten worden vervolgens gematcht met de beschikbare woningen. Dit gebeurt op basis van de ingevulde gegevens, uw voorkeurswoningen en eventuele toewijzingscategorieën die vooraf kenbaar worden gemaakt. Indien er meerdere geschikte kandidaten voor één woning zijn, wordt er een digitale loting ingezet om de voorlopige toewijzing te bepalen.

Huren
Wie mag een appartement in Burano huren en bewonen?

U kunt alleen een woning huren wanneer u er zelf gaat wonen en u na verhuizing inschrijft op het gehuurde adres in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van de gemeente waar de woning staat. Het is verboden om de woning te verhuren voor korte of langere periode (short stay, Airbnb e.d.). Ondertekenaar(s) van het huurcontract en hun eventueel inwonende kind(eren) zijn de bewoners van het appartement.

Wat is de minimale huurtermijn?

U huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: u geeft op 19 april aan dat u de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.

Is het toegestaan om huisdieren te houden?

U neemt natuurlijk uw trouwe viervoeter graag mee naar uw nieuwe woning. Mits dit geen overlast veroorzaakt voor andere bewoners, is dit toegestaan. Zorg er dus voor dat uw huisdier geen overmatig lawaai maakt, niet ontsnapt en geen schade aan de woning toebrengt.

Is het schilderen van de kozijnen en wanden toegestaan?

De binnenkozijnen en wanden zijn in een neutrale kleur afgewerkt. De buitenkozijnen zijn van kunststof en (aan de binnenzijde) wit van kleur. Je mag de binnenkant van het appartement naar jouw eigen smaak maken, echter houdt er rekening mee: de stalen binnenkozijnen en kunststof buitenkozijnen en -deuren mogen niet worden geschilderd en er mag niet in worden geboord. De binnenwanden mag je, indien gewenst naar je eigen smaak maken en schilderen of behangen. Houd er wel rekening mee dat wanneer je besluit het appartement te verlaten, je deze in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen. Vraag bij twijfel de vastgoedbeheerder wat hierin wel en niet is toegestaan. Het is verder niet toegestaan om te boren in tegelwerk en vloeren.

Mag er een laminaatvloer worden gelegd in de appartementen?

Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer wordt toegepast en de vloer zwevend wordt gelegd. Hou er tevens bij keuze van de vloer rekening mee dat de woning voorzien is van vloerverwarming en vloerkoeling. Niet alle vloerkeuzes zijn geschikt, laat u goed informeren voordat u een vloer aanschaft.

Wat zijn de voordelen van huren?

Huren is zorgeloos en luxe. U weet namelijk waar u financieel aan toe bent. U heeft vaste maandlasten en geen uitgaven voor groot onderhoud. En het risico van waardevermindering van de woning ligt bij de verhuurder. Ook is huren flexibel. U huurt een woning namelijk voor minimaal 1 jaar, waarna de overeenkomst opzegbaar is per eerste van de volgende maand, met 1 maand opzegtermijn.

Daarnaast geniet u van een modern duurzaam huis, met een luxe badkamer en complete keuken met kwalitatieve apparatuur, en lage energielasten. Zonder daar zelf investeringen voor te doen. Is er eens iets stuk en is er een reparatie noodzakelijk? Dan staan wij voor u klaar!

Kwaliteit & voorzieningen
Waar kan ik mijn fiets stallen?

Uw fiets kunt u stallen in uw eigen berging. Bij Casa Verde bevinden deze bergingen zich in de kelder en bij Casa Blu en Casa Azzurro op maaiveld.

Hoe zijn de wanden en de plafonds afgewerkt?

In de gehele woning met uitzondering van de technische ruimte, meterkast, toilet, gedeelte van de keuken en badkamer, wordt behang toegepast. Het behang is wit van kleur. De wanden in het toilet boven de tegels (vanaf ongeveer 1,35 meter hoog) hebben spuitwerk. De plafonds zijn met wit spuitwerk afgewerkt. De woningen worden voorzien van hoge, witte plinten.

Hoe zien de keukens eruit?

De appartementen zijn voorzien van luxe Bribus keukens. De keukens zijn wit van kleur, hebben een antraciet/zwart composiet stenen aanrechtblad en zijn en voorzien van ATAG inbouwapparatuur zoals: inductiekookplaat, afzuigkap, koel-/vriescombinatie, combi-oven en vaatwasser. De keukenopstelling kan per appartement verschillen en staat ingetekend op de woningplattegronden.

Hoe zien de badkamers eruit?

De appartementen worden opgeleverd met een comfortabele badkamer voorzien van inloopdouche, (dubbele) wastafel, spiegel, handdoekradiator en (2e) toilet. De wandtegels zijn wit van kleur en de vloertegels antraciet/zwart. De badkameropstelling kan per appartement verschillen en staat ingetekend op de woningplattegronden. Enkele appartementen in Casa Verde zijn naast een inloopdouche ook voorzien van een ligbad.

Hoe is het separaat toilet afgewerkt?

Het toilet is voorzien van een zwevend wandcloset en een fonteintje met toiletkraan. De vloertegels zijn antraciet/zwart en de wandtegels wit van kleur.

Hoe veilig is mijn woning in Burano?

De woningen zijn gebouwd met extra aandacht voor veiligheid en voldoen aan de richtlijnen van het Politiekeurmerk veilig wonen. Zo is uw woning voorzien van betere sloten en kunt u via de videofoon zien wie er aanbelt. Uw woning is uitgerust met slimme rookmelders, en de algemene ruimten voorzien van goede verlichting.

Hoe energiezuinig is mijn appartement in Burano?

De appartementen zijn gebouwd met extra aandacht voor duurzaamheid. Op het dak liggen zonnepanelen. De stroom die daarmee wordt opgewekt, wordt direct gebruikt in het gebouw (algemene ruimtes) of aan het elektriciteitsnet geleverd. Dit heeft verschillende voordelen. We dragen een steentje bij aan een beter milieu én hebben minder energierekening voor de algemene ruimtes. Dat voordeel komt iedere maand terug!

Hoe is de verwarming geregeld?

De appartementen zijn voorzien van een warmtepomp en de appartementen hebben vloerverwarming als hoofdverwarming. Alleen in de badkamer is een aparte (handdoek)radiator aanwezig. De overige ruimtes hebben geen radiatoren. 

Is er een afzuigsysteem in de appartementen aanwezig?

De appartementen zijn voorzien van een warmte terug win installatie.

Zit er een eigen buitenruimte bij mijn appartement?

Ja, ieder appartement is voorzien van een eigen buitenruimte. Het type buitenruimte verschilt per appartement, u kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een balkon, loggia (inpandig balkon) of een dakterras. Een klein aantal appartement heeft twee buitenruimtes. U kunt in de woningzoeker filteren op het type buitenruimte van uw voorkeur.

Zit er een externe berging bij mijn appartement?

Naast een berging in uw eigen woning heeft u ook nog een berging in de onderbouw welke gebruikt kan worden bijvoorbeeld voor stalling van fietsen en opslaan van spullen. Bij Casa Verde bevinden deze bergingen zich in de kelder en bij Casa Blu en Casa Azzurro op maaiveld.

(Hoe) mag men gebruik maken van de gemeenschappelijke tuin?

De verschillende appartementengebouwen zijn gebouwd op een collectief dek, waar een gezamenlijke binnentuin gerealiseerd zal worden. Hierdoor wordt u als bewoner(s) uitgenodigd om naar buiten te gaan, waarmee een toevallige ontmoeting met een buurtgenoot kan ontstaan. In de tuin bevinden zich verschillende bankjes waar u heerlijk van het zonnetje kunt genieten. Tevens is de tuin voorzien van een jeu de boules baan waar u gebruik van mag maken.

Waar bevinden de gemeenschappelijke woonkamers zich?

Ter hoogte van de entree’s van de verschillende gebouwen bevinden zich gemeenschappelijke woonkamers. Deze woonkamers zijn bedoeld voor bewoners om elkaar te ontmoeten of te gebruiken voor (georganiseerde) activiteiten voor en door bewoners.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Voor de verhuur zijn 66 (zwerf)parkeerplaatsen beschikbaar. De huurprijs voor een parkeerplaats bedraagt € 100 per maand. Bij het huren van een parkeerplaats betaalt men een voorschot servicekosten van 15 euro per maand. Bij uw inschrijving kunt u aangeven of u interesse heeft om een parkeerplaats te huren. Op basis van beschikbaarheid en noodzaak (bijvoorbeeld bij mindervaliditeit) zullen de parkeerplaatsen worden toegewezen. De mogelijkheden voor elektrisch laden van auto’s zijn vooralsnog niet aanwezig maar worden wel onderzocht.

Is er een plek waar ik mijn scootmobiel kan parkeren en opladen?

Ja, ter hoogte van de entree’s van alle drie de gebouwen zijn aparte ruimtes waar scootmobiels kunnen worden geparkeerd en opgeladen.

Burano heeft een Pick Up Point, wat is dat?

Bij de entree van Casa Blu is een efficiënte en duurzame oplossing toegepast voor pakketbezorging. Bent u niet thuis, dan kan pakketpost worden bezorgd in deze onbemande Pick Up Points. U haalt het vervolgens op op een moment dat het u uitkomt. Handig!

Services & diensten - De Zorgcirkel
Wie levert onder andere de zorg binnen Burano?

De Zorgcirkel is verbonden aan project Burano en u heeft als (toekomstig) bewoner de mogelijkheid om services en diensten bij hen af te nemen. De Zorgcirkel is specialist in ouderenzorg, -behandeling en -revalidatie. Dit gebeurt bij voorkeur bij mensen thuis en ook op de 27 locaties. De Zorgcirkel is actief in Zaanstreek-Waterland, Purmerend, Edam-Volendam, Alkmaar, Heiloo-Egmond e.o. Op de website vindt u meer informatie over De Zorgcirkel: https://zorgcirkel.nl/over-ons/.

Meer weten? Download de Brochure van de Zorgcirkel

 

Wat voor soort zorg kan geleverd worden?

De Zorgcirkel biedt de bewoners overdag zorg in de nabijheid. Daarnaast is er 24 uurs zorg op afroep mogelijk. Lees er meer over in de Brochure van de Zorgcirkel

 

Waar kan ik terecht met vragen over de zorg van De Zorgcirkel?

Heeft u nog vragen over de zorg die geboden kan worden? De consulentes van De Zorgcirkel, Mieke Kauwen en Yvonne van der Giezen op afspraak aanwezig in Burano. U bent van harte welkom op afspraak op dinsdag tussen 11:00 tot 15:00 uur . Uw vraag telefonisch stellen of per e-mail kan natuurlijk ook:

Tel: 088 55 99 777

E-mail: consulent.verhuur@zorgcirkel.com

Voor specifiekere vragen over de zorg kunt u ook contact opnemen met de wijkverpleegkundige Donna Cordes. Zij is te bereiken via d.cordes@zorgcirkel.com en 088 559 96 00.

Is De Zorgcirkel 24 uur per dag aanwezig?

Nee, De Zorgcirkel is niet 24 uur per dag aanwezig. Ze zijn wel regelmatig gedurende de week aanwezig in het thuiszorg kantoor op de begane grond. Daarnaast is de zorg 24 uur per dag bereikbaar. Dat betekent dat u ze telefonisch dag en nacht kunt bereiken. 

Kan De Zorgcirkel ook voor maaltijden zorgen?

Nee, Sociaal Wijkteam kan u wel op weg helpen met het regelen van maaltijden aan huis.

Kan De Zorgcirkel ook huishoudelijke hulp bieden?

Ja, met een vast team van huishoudelijke medewerkers biedt De Zorgcirkel ook huishoudelijke hulp in uw appartement in Burano.

Ik heb nu nog geen zorg nodig, maar in de toekomst wel. Moet ik dan verhuizen?

De appartementen van Burano, en met name in Casa Azzurro, zijn levensloopbestendig. Dat betekent dat u in uw appartement kunt blijven wonen, ook als de zorgvraag in de toekomst toeneemt. De Zorgcirkel biedt de mogelijkheid tot het afnemen van zorg, ook in de toekomst.

Is het appartement geschikt voor rollators en rolstoelen?

De comfortabele appartementen zijn levensloopbestendig gebouwd en zoveel mogelijk voorbereid op eventuele zorg. Dit houdt in dat onder andere de woningen drempelvrij zijn. Ze zijn dus zoveel mogelijk ingericht op rollator en rolstoelvriendelijk gebruik.

Is het mogelijk om in Burano te wonen als je (partner) dementie hebt/heeft?

Ja, door de aanwezigheid van de zorg van de Zorgcirkel en diverse (digitale) technologieën om veiligheid te waarborgen en zelfredzaamheid te stimuleren, is het mogelijk om langer in Burano te blijven wonen.

Is er een gedeelde ruimte voor de bewoners om samen te komen?

Ja, in ieder gebouw van Burano is er een gedeelde woonkamer aanwezig. Daarnaast zullen De Zorgcirkel en samenwerkingspartners een ontmoetingsplaats creëren voor bewoners van Burano en andere inwoners van de wijk.